onsdag, juni 20, 2012

Makrellfiske





Fått noen få på en liten stund.

2 kommentarer:

  1. Nå har jeg snakket og snakket og snakket om at jeg har lyst til å oppleve makrellfiske i 20 år, og har endelig gått til anskaffelse av ei lita jolle med en 4hk på.
    Problemet er bare at jeg er totalt amatør når det gjelder fisking sett bort i fra en abbor eller to når jeg var guttunge.
    Så kommer spørsmålet: Hva trenger jeg for å fiske makrell? Stang med sildesluk eller finnes det noe annet "verktøy" som er bra å dorge med? Eller skal jeg kanskje ikke dorge?

    SvarSlett
  2. Dorge går bra det nå, men nå er ko tiden inne for å fiske på "setten". Det er rett og slett ett agnsnøre og man bruker sild som agn. når det gjelder plasser å fiske på, så ser man gjerne etter andre båter som ligger på dregg å fisker. Så finn disse, og legg deg i nærheten av dem.

    Lykke til.

    SvarSlett