Det kreves ganske mye for å få den igjennom. 1. søke om disp fra VIN nummer regelen hos vegdirektoratet. 2. Ha en beregning fra en ingeniør på ramma. 3. Bruke typegodkjente aksler, påløpsbrems og dekk som skal passe til hverandre. 4. Ha en person som har sveisesertifikat til å sveise ramma. 5. Riktig belysning og reflexer. 6. skrive en egenerklæring på at du går god for utført arbeid (spes. hvis du har sveiset ramma selv). For hvis det skulle skje noe med tanke på forsikringer osv. og det skulle vise seg at det ikke er forsvarlig utført, så sitter man i klisteret.
Jeg har jobbet i stål og sveisebransjen i 16 år, så jeg kan stål, samt at jeg har sveisesertifikat..
Hvordan gikk du frem for å lage den og hvordan fikk du den godkjent?
SvarSlettDet kreves ganske mye for å få den igjennom.
SvarSlett1. søke om disp fra VIN nummer regelen hos vegdirektoratet.
2. Ha en beregning fra en ingeniør på ramma.
3. Bruke typegodkjente aksler, påløpsbrems og dekk som skal passe til hverandre.
4. Ha en person som har sveisesertifikat til å sveise ramma.
5. Riktig belysning og reflexer.
6. skrive en egenerklæring på at du går god for utført arbeid (spes. hvis du har sveiset ramma selv). For hvis det skulle skje noe med tanke på forsikringer osv. og det skulle vise seg at det ikke er forsvarlig utført, så sitter man i klisteret.
Jeg har jobbet i stål og sveisebransjen i 16 år, så jeg kan stål, samt at jeg har sveisesertifikat..