fredag, august 21, 2009

Beason prosjekt dag 3



Tenkte jeg skulle skrive litt om planene mine for båten.

Bildet her er sånn båten min egentlig skal se ut.
Det er Beason Spinn.




Men her er sånn jeg har planer om å få den.
Orginalt så er jo båten 25 fot, men min er bare 23. Da skroget som er under badeplatformen ikke er tatt med i min båt. Jeg synes det er greit for da sparer jeg mange kilo.
Jeg kommer til å bruke taket til cabin versjonen.
Resten kommer jeg til å støpe selv.
Jeg kommer også til å bruke dekket fra spinn versjonen. Og det kommer i høyde med toppen på rekka fremme.

Over til dagens arbeid.
Måtte jobbe litt mere med passformen på sengedelen idag. Så etter at den var sparklet på plass for å få en javn bue, så fikk jeg omsider støpt den fast. I toppen som dere ser, under bak og nedi den fremmre luka.





Fikk også tilpasset skott/spant platen samt at den er sparklet på plass. klar for faststøping.
Blir nok til at jeg venter med det til jeg får plassert bunnstokkene, så tar jeg de i samme slengen. Ikke noe vits med dobbelt opp.
Fikk også laget malen til akterspeilet, så nå kan jeg kappe til finer platen. Jeg går for et dobbelt lag med 18mm. Som jeg kommer til å mette med en polyester/styren blanding som gjør at den trenger litt inn i treværket. Så da blir det 4 lag med duk imellom den første plata og akterspeilet, så kommer to lag før neste plate. Deretter blir alt støpt fast med 2-3 lag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar